Ultimele articole

Warning: Creating default object from empty value in /home2/geotim/public_html/vechi/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Resources
Feed Display
No feed URL specified.
Calendar activitati
Home Activitati Activitati GEOTIM Ieșire Radna - 2010

PostHeaderIcon Ieșire Radna - 2010

Ieșire Radna - 2010

Radna este o localitate situată în judeţul Arad, în partea de vest a ţării, cunoscută datorită mănăstirii Maria Radna, ce are o istorie de peste 500 de ani. Ieşirea a avut loc într-o zi de sâmbătă, 20 noiembrie 2010, cu scopul ca membri nou intraţi în Geotim să se cunoască cu membri vechi ai organizaţiei într-un alt context decât cel obișnuit, la şedinţe.

Ziua de sâmbătă, a început cu întâlnirea în gară la ora 7:00, de unde am luat trenul spre Lipova. După aproximativ 2 ore am ajuns unde ne propusesem. Primul obiectiv pe care l-am vizitat a fost mănăstirea Maria Radna, despre care Mia ne-a spus câteva cuvinte.

Prima biserică a fost construită în 1520, dar datorită repetatelor atacuri asupra ei de către turci a fost reconstruită. În 1695, biserica a ars din temeli, rămânând doar icoana Maicii Domnului. După incendiu, biserica s-a reconstruit în stil baroc.
După vizitarea mănăstiri ne-am îndreptat către cetatea Şoimoş, pe malul Mureşului. ,, Mureşul izvorăşte din Munţii Hăşmaşu Mare, străbate Depresiunea Ghurghiului şi defileul Topliţa-Deda, traversează Transilvania separând Podişul Transilvaniei de Câmpia Transilvaniei, străbate culoarul Alba-Iulia-Turda, în Carpaţii Occidentali separă Munţii Apuseni de Munţii Poiana Ruscă, străbate Dealurile de Vest, Câmpia de Vest, ajungând în Ungaria, unde se varsă în râul Tisa. Mureşul marchează frontiera româno-ungară.
Ca să ajungem la cetate am urcat dealul pe care aceasta este situată, unde am petrecut câteva ore jucându-ne diferite jocuri, povestind şi admirând minunatul peisaj.

Tradiţia istorică spune că denumirea cetăţii Şoimoş vine de la o activitate care i-a adus faimă în Evul Mediu, şi anume creşterea şoimilor. Pe la ora 15:00 ne-am îndreptat spre gară pentru a ne întoarce în Timişoara. Ne-am întors tot cu trenul, iar pentru a trece mai repede timpu ne-am jucat mima. Această excursie a fost o activitate foarte importantă, deoarece am cunoscut aproape pe toată lumea și ne-am integrat mult mai bine în Geotim.

Articol realizat de Rittinger Merima-Alexa

Album foto

Who's Online
We have guests online
Cele mai citite

Warning: Creating default object from empty value in /home2/geotim/public_html/vechi/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Ne-au cartat
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter