Ultimele articole

Warning: Creating default object from empty value in /home2/geotim/public_html/vechi/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Resources

Congresul Regional Euromed
10 - 15 mai 2010, Lastovo, Croația

9 mai 2010
În această zi m-am trezit în jurul orei 8 dimineaţa şi i-am aşteptat pe Raluca, Amalia şi Radu din EGEA Cluj-Napoca să vină în Timişoara, pentru a putea pleca împreună spre Zagreb, locul din care urma a doua zi să plecăm spre insula Lastovo, locul de desfășurare al congresului. La acest congres eram singurul reprezentant al Timişoarei ca şi la Congresul Regional Nordic din acest an ţinut în Finlanda. Pe la ora 12 plecăm din Timişoara cu automobilul personal spre Zagreb. A fost un drum frumos în care am străbătut Serbia şi o bună bucată a Croaţiei, dar din păcate timpul nu ne-a prea permis să oprim. Cam în jurul orei 19 ajungem în Zagreb, unde eram aşteptaţi de mai mulţi reprezentanţi din EGEA Zagreb. Seara ne-am plimbat puţin prin frumosul oraş după care am mers să ne distrăm la un local, însă nu pentru mult timp, întrucât a doua zi urma să mergem mai departe.

10 mai 2010
Dimineaţa trebuia să ne trezim foarte devreme pentru că la ora 8 pleca trenul spre Split, de unde trebuia să luăm ferryboat-ul spre destinaţia noastră, Lastovo. Pe la prânz am ajuns în Split, ne-am cumpărat ceva de mâncare şi ne-am îmbarcat pe vapor. Cu ferryboat-ul am mers în jur de 4 ore, lucru ce pe mine m-a încântat pentru că îmi place foarte mult să călătoresc pe apă. Un peisaj extraordinar de frumos am avut atunci când superba insulă Lastovo se apropia din ce în ce mai mult. La ora 19.30 am ajuns la locul de cazare, un hotel de 3 stele, iar la ora 20.30 am luat cina, după care a urmat ceremonia de deschidere a congresului.

11 mai 2010
La ora 8 am luat micul dejun, după care a început programul tipic al congreselor, workshop-urile. Eu am participat la workshop-ul de zone rurale. Programul a fost de 2 reprize a câte 4 ore de workshop, cu pauză de prânz între ele. Această zi de workshop-uri a fost o zi foarte interesantă pentru că am aflat foarte multe lucruri interesante despre zone rurale şi dezvoltarea acestora din ţări ca: Serbia, Slovenia, Finlanda, Belgia. Cina am servit-o la ora 19 după care a urmat programul de seară care se ţinea la o casă cam la 10 minute de mers pe jos de hotel şi se numea Studio 54.

12 mai 2010
După ce m-am trezit destul de greu, după o noapte de petrecere, Raluca şi cu Amalia din Cluj au venit cu propunerea să închiriem nişte caiac-uri şi să mergem puţin prin preajma insulei, lucru ce m-a încântat foarte mult, întrucât nu mai fusesem niciodată. Ni s-au mai alăturat şi alţi români printre care Anda de la Bucureşti şi Claudiu de la Iaşi. Am mers în jur de 2 ore cu caiac-ul, lucru care mi s-a părut extrem de frumos dar şi obositor. După ce ne-am întors am participat la programul ce urma să aibă loc, şi anume, activităţi sportive, unde trebuia să alegem între alergare şi caiac. Am ales, bineînţeles, alergarea de data aceasta, iar echipa din care făceam parte a ieşit pe locu 2. După aceea a urmat cina şi programul de seară, Cultural Fair. În această seară echipa României, formată din toţi participanţii ei: Cătalina, Anda, Roxana (Bucureşti), Amalia, Raluca, Radu (Cluj), Petronela şi Claudiu (Iaşi) şi eu (Timişoara) trebuia să facem masa României, cu mâncărurile şi băuturile noastre tradiţionale.

13 mai 2010
Această zi a fost una dintre cele mai frumoase ale întregului congres, pentru că era ziua excursiilor. Eu am participat în excursia numărul 4, care era un tur al întregii insule, cu o barcă numită Catamaran, iar după, urma să mergem la un buncăr militar rămas din războiul de la începutul anilor '90 la despărţirea Croaţiei de fosta Iugoslavie. Am fost surprins să aflu că şi astăzi mai există locuri pe insulă în care este intrezis accesul turiştilor datorită faptului că mai există mine din acest război. În programul de seară, a avut loc jocul tradiţional EGEA, BDC-ul mult aşteptat.

14 mai 2010
Din păcate aceasta a fost ultima zi a congresului, în care până după-masă am avut program liber, unde am apucat să facem puţină plajă şi baie în mare. După-amiaza, a venit un autocar să ne ia de la hotel şi ne-a dus în singurul orăşel al insulei de vreo 700 de locuitori. Aici urma să avem ceremonia de încheiere a congresului la un local de pe malul mării.

15 mai 2010
La ora 4 dimineaţa am luat ferryboat-ul să plecăm către Split. Programul care ar fi trebuit să îl avem în această zi, era programul de după congres (after congress), în care trebuia să vizităm oraşul Split şi un superb parc naţional al Croaţiei. Din păcate, am avut parte de o vreme oribilă şi nu am reuşit să ne ducem planul până la capăt, fiind nevoiţi să mergem direct la Zagreb. Acolo am fost cazaţi acasă la cei din EGEA Zagreb.

16 mai 2010
La ora 5 dimineaţa, împreună cu Amalia, Raluca şi Radu, am părăsit Zagrebul, întorcându-ne exact cum am venit, cu autoturismul meu personal. Acest congres regional Euromed a fost o experienţă extraordinară pentru mine, ca o vacanţă de 5 stele aş putea spune. Pe lângă asta, am avut şi ocazia să mă reîntâlnesc cu persoane cunoscute de mine din EGEA Europa de la evenimentele mai vechi, dar să întâlnesc şi persoane noi extraordinare.

Articol scris de Maximilian Goşa

Album Foto

Who's Online
We have guests online
Cele mai citite

Warning: Creating default object from empty value in /home2/geotim/public_html/vechi/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Ne-au cartat
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter